På denne side finder du oplysninger om, hvordan du får support på KOMBIT-løsninger i drift.
I hovedreglen et det leverandøren, der har udviklet løsningen, der håndterer support på løsningerne, da det er dem, der kender løsningen bedst - se kontaktinformationer nedenfor. Du skal som udgangspunkt altid kontakte den servicedesk, helpdesk eller servicelinje, der er nævnt under de enkelte løsninger nedenfor. Men hvis du står i en fastlåst situation og har brug for assistance til at komme videre med en sag hos din leverandørs Servicedesk, kan du kontakte KOMBITs Incident Management..
Du kan finde supportinformation på:
- Arbejdsgangsbanken
- Aula
- BBR
- Borgerblikket
- Byg og Miljø
- DUBU
- EESSI - Kommunernes RINA
- FLIS
- Fælles Bibliotekssystem (FBS)
- Fælles Biblioteksinfrastruktur (FBI)
- Kommunernes Pensionssystem (KP)
- Kommunernes Sygedagpengesystem (KSD)
- Kommunernes Ydelsessystem (KY)
- Køreprøvebooking
- NemRefusion
- Refusion af Sygedagpenge
- Refusion af Barselsdagpenge
- SAPA
- Serviceplatformen
- Socialt Frikort
- Støttesystemerne
- Virk.dk
- YR
Arbejdsgangsbanken
Support: arbejdsgangsbanken@kombit.dk
AULA
Aula er den nye kommunikationsplatform i folkeskoler, SFO’er og dagtilbud, der giver elever, pædagogisk personale og forældre adgang til informationer fra skolen og dagtilbud. Læs mere på https://aulainfo.dk/om-aula/
Kontaktoplysninger:
Du skal være supportberettiget kommunal bruger for at henvende dig til Aula Support. Her kan du indrapportere direkte igennem Aula. Log på Aula.dk og send en fejlrapportering i administrationsmodulet. Læs mere på https://aulainfo.dk/guide-til-projektledere/support/
Øvrige brugere skal henvende sig til skolen, SFO'en eller barnets dagtilbud.
Hjemmeside: På http://aulainfo.dk er information samlet og opdateret, målrettet både kommunale projektledere og administratorer, samt leverandører, pædagogisk personale, forældre og elever.
Aktuel driftsstatus: gå til https://aulainfo.dk/driftstatus/
BBR
Support til borgere og virksomheder skal ske igennem kommunen.
Kommunale sagsbehandlere:
Tel.: +45 3334 8916
E-mail: servicedesk@netcompany.com
Åbningstider i Kundeservice:
Mandag-fredag 06.00-18.00
Support om lovfortolkning: BBR@BBR.dk
Projektrelaterede spørgsmål: bbrv20kommune@kombit.dk
Aktuel driftsstatus: i BBR-løsningen på https://kommune.bbr.dk/IdPSelection#!/ (kun tilgængelig for BBR-brugere).
I tilfælde af at løsningen er nede, bliver der skrevet ud til alle de brugere, som har tilmeldt sig en mailliste hos Netcompany.
Borgerblikket
Kommunale sagsbehandlere:
Tel.: +45 3334 8909
E-mail: KOMBIT.SAPA@netcompany.com
Åbningstider i Kundeservice:
Mandag-fredag 06.00-24.00
Aktuel driftsstatus: gå til driftsstatus
Byg og Miljø
Borgere og virksomheder skal rette henvendelse til den kommune, deres ansøgning skal håndteres i.
Servicedesk (kun for superbrugere): Servicedesk-portal til Byg og Miljø, hvor registrerede brugere kan indrapportere eventuelle fejl direkte. Her er fx også mulighed for at vedhæfte skærmbilleder etc. Servicedesken tilgås på https://knowledgecube.atlassian.net/servicedesk/customer/portal/7
Support (kun for superbrugere): Tlf. 33 98 33 96.
Aktuel driftsstatus: https://driftsstatus.bygogmiljoe.dk/
Henvendelser vedrørende ændringsønsker, lovmæssige forhold og regelmatricen skal indrapporteres til Byg og Miljøs Ændringsønskeportal. Alle superbrugere har fået information tilsendt om adgang til Ændringsønskeportalen.
DUBU
Support håndteres via Netcompanys Service Desk.
Tlf.: +45 3334 8931
E-mail: Kombit.DUBU@netcompany.com
Åbningstider i Kundeservice:
mandag-onsdag & fredag kl. 8 til 16
torsdag kl. 8 til 18
EESSI - Kommunernes RINA
Leverandørens servicedesk:
Tel.: +45 7070 1144
E-mail: eessi.support@cloudeon.com
Åbningstid hos servicedesk:
Mandag-fredag 08.00-16.00
Portal:
https://eessi.cloudeon.com/support/home
Aktuel driftsstatus:
https://eessi.cloudeon.com/support/announcements
FLIS
Kommunal support:
Tlf.: +45 3311 4047
E-mail: KOMBIT.FLIS@netcompany.com
Hjemmeside med supportoplysninger: https://www.eflis.dk/
Åbningstider i Service Desk:
Mandag-fredag 07.00 – 17.00
Fælles Bibliotekssystem (FBS)
Support til Cicero Bibliotekssystem (kun for superbrugere).
Kontaktoplysninger:
Tlf: 8943 2060
E-mail: support.sll.fbs@systematic.com
Åbningstider i Systematic Support
Mandag-fredag 08.00 - 16.00
Supporthjemmeside: https://da.systematic.com/library-learning/support/support-cicero/
Aktuel driftsstatus: gå til https://da.systematic.com/library-learning/support/support-cicero/driftstatus/
Fælles Biblioteksinfrastruktur (FBI)
Kontaktoplysninger:
Tlf: 4486 7777
Kontaktformular: https://kundeservice.dbc.dk/kontakt
Åbningstider i DBC kundeservice
Mandag-fredag 08.30 - 16.00
Supporthjemmeside: https://kundeservice.dbc.dk/
Aktuel driftsstatus: gå til https://www.dbc.dk/kundeservice/driftsstatus
Kommunernes Pensionssystem (KP)
Supportberettigede bruger kan med fordel benytte menupunktet "Min Support" i systemet til fejlmelding.
Leverandørens servicedesk:
Tel.: +45 3334 8959
E-mail: kombit.kp@netcompany.com
Åbningstid hos servicedesk:
Mandag-fredag 08.00-16.00
Aktuel driftsstatus:
https://www.kommunernespensionssystem.dk/ (kun adgang for systemets brugere)
Kommunernes Sygedagpengesystem (KSD)
Support til borgere skal ske igennem kommunen.
Kommunale sagsbehandlere:
Tel.: +45 4460 1090
E-mail: sygedagpenge@ksdp.dk
Sikker mail: sygedagpenge@sikker.ksdp.dk
Åbningstider i Kundeservice:
Mandag-fredag 07.00-19.00
Aktuel driftsstatus:
https://kundenet.kmd.dk/arbejdsmarked/ksd (adgangsstyret, spørg ksd@kombit.dk)
Kommunernes Ydelsessystem (KY)
Support til borgere skal ske igennem kommunen.
Kommunale sagsbehandlere:
Tel.: +45 3334 8921
E-mail: Kombit.KY@netcompany.com
Åbningstider i Kundeservice:
Mandag-fredag 06.00-18.00
Aktuel driftsstatus:
https://www.kommunernesydelsessystem.dk (adgangsstyret, spørg ky@kombit.dk)
Køreprøvebooking (KPB)
Hjemmeside: https://koreprovebooking.dk
Support til Borgerservice, Køreskoler og Politi:
Service Desk e-mail: kpb.support@knowledgecube.net
Telefonisk åbningstider i Service Desk:
Mandag-fredag 08.00 – 16.00
Service Desk telefon +45 3398 2000
Aktuel driftsstatus: gå til https://driftsstatus.koreprovebooking.dk/Home/StatusPage
Ved problemer med rettigheder skal du kontakte hhv. Nets DanID erhvervssupport eller Virk.dk support.
Læs mere om Køreprøvebooking på KOMBIT: http://www.kombit.dk/koreprovebooking
NemRefusion
Support til virksomheder og kommunale sagsbehandlere:
Hjemmeside: NemRefusion vejledning
Tlf.: +45 4460 7213
E-mail: support@nemrefusion.dk
Sikker e-mail: nemrefusion@sikker.kmd.dk
Åbningstider i Service Desk:
Mandag-fredag 06.00 – 18.00
Aktuel driftsstatus: gå til driftsstatus
Ved problemer med log-in eller rettigheder skal du kontakte hhv. Nets DanID erhvervssupport eller Virk.dk support.
Refusion af sygedagpenge
Kontakt den fraværendes bopælskommune.
Hjemmeside: Liste over kommuner på Virk.dk
Refusion af barseldagpenge
Kontakt Udbetaling Danmark:
Tlf.: +45 7012 8064
E-mail: Log på Virk.dk og send digital post til 'Barseldagpenge'
Åbningstider i Service Desk:
Mandag-onsdag 08.00 – 16.00
Torsdag 08.00 – 18.00
Fredag 08.00 – 15.00
SAPA
Kommunale sagsbehandlere:
Tel.: +45 3334 8909
E-mail: KOMBIT.SAPA@netcompany.com
Åbningstider i Kundeservice:
Mandag-fredag 06.00-24.00
Aktuel driftsstatus: gå til driftsstatus
Serviceplatformen
Kommuner og leverandører:
Tlf.: +45 8987 2137 (IBM)
E-mail: helpdesk@serviceplatformen.dk
Åbningstider i IBM Helpdesk:
Mandag-fredag kl. 06.00 – 18.00
Aktuel driftstatus: driftstatus.kombit.dk
www.digitaliseringskataloget.dk
Socialt Frikort
Socialtfrikort.dk understøtter ordningen om Socialt Frikort, der tilbyder udsatte borgere at tjene op til 20.000 kr. skattefrit årligt i 2019 og 2020 uden, at det medfører en reduktion af forsørgelsesydelserne. Brugerne af systemet er borgere, kommunale sagsbehandlere og virksomheder. Læs mere om ordningen på www.socialstyrelsen.dk/socialtfrikort.
Kontaktoplysninger:
Tlf.: 32 65 32 32 (mandag til fredag, 08:00 - 16:00)
E-mail: Socialt Frikort Service Desk: support@socialtfrikort.dk
Støttesystemerne
Kommuner og leverandører:
Tlf.: +45 4460 2160
E-mail: sts-support@kmd.dk
Åbningstider i Kundeservice:
Mandag-fredag kl. 06.00-18.00
Aktuel driftsstatus: driftstatus.kombit.dk
www.digitaliseringskataloget.dk
Virk.dk support
Hjælp til rettigheder til at indberette via Virk.dk:
Tlf.: +45 7020 0030
Åbningstider i Service Desk:
Mandag-fredag 09.30 – 14.30
Hjemmeside: Virk.dk support
Ydelsesrefusion (YR)
YR's support nås via Ydelsesrefusion.dk, hvor supportberettigede brugere kan logge ind.
Man kan også kontakte leverandøren DXC's helpdesk på følgende telefonnr. og mail:
Tlf.: 8988 5842 (mandag - fredag kl. 08:00 - 17:00)
Mail: sca-helpdesk@dxc.com