Rammeaftale for Applikationsudvikling og -drift i den Åbne Fælleskommunale Infrastruktur

KOMBIT ønsker at indgå en 4-årig rammeaftale om applikationsydelser

Rammeaftalen skal understøtte kommunernes og KOMBITs fremadrettede arbejde med version 2.0 af den fælleskommunale infrastruktur, der tidligere er blevet omtalt som ’åben infrastruktur’

Rammeaftalen vil bl.a. rumme applikationsydelser til Støttesystemerne (Fælleskommunalt Sags- og Dokumentindeks, Ydelsesindeks, Organisationssystem, Klassifikationssystem og Beskedfordeler).

Dertil kommer andre fælles løsninger, der vil skulle anskaffes eller integreres til den fælleskommunale infrastruktur, herunder løsninger og komponenter relateret til sikker opsamling og udstilling af data.

Du kan løbende holde dig orienteret på siden her med nyt om udbuddet og om eventuelle ændringer i tidsplanen.
 

Serviceydelser i rammeaftalen

Rammeaftalen forventes at omfatte serviceydelser inden for følgende overordnede kategorier af applikationsydelser:

  1. Udvikling af nye applikationer, som kan indgå i den fælleskommunale infrastruktur.
  2. Videreudvikling og modernisering af eksisterende applikationer, som indgår i den fælleskommunale infrastruktur.
  3. Vedligeholdelse af eksisterende applikationer, som indgår i den fælleskommunale infrastruktur.
  4. Applikationsdrift af applikationer, som indgår i den fælleskommunale infrastruktur.
  5. Forvaltningsydelser, herunder et operationelt samarbejde med øvrige leverandører og KOMBITs drift og forvaltning.
  6. Projektydelser i forbindelse med overdragelse og overtagelse (transition) af ansvaret for ovennævnte ydelser.
  7. Rådgivningsydelser i forbindelse med udvikling, videreudvikling og vedligeholdelse af applikationer samt opsamling og udstilling af data.

Bemærk, at rammeaftalen ikke omfatter infrastrukturdrift.
 

Forventet tidsplan for rammeaftalen

  • Afholdt markedsdialog for potentielle leverandører den 14. marts 2023 kl. 09:00.
  • Frist for besvarelse af spørgsmål den 21. marts 2023.
  • Afholdt individuelle markedsdialogmøder for leverandører i foråret 2023.
  • Udsendelse af udbudsmateriale er forsinket og på nuværende tidspunkt ikke fastlagt.
     

Gik du glip af markedsdialogen?

Du finder præsentationsmaterialet fra dagen, her.

Du finder samtidig referat af de spørgsmål og dertilhørende svar der blev stillet til markedsdialogen, her.

 

Har du spørgsmål relateret til rammeaftalen kan du skrive til kdi@kombit.dk