Med juni-release på Støttesystemerne den 21.-22. juni (STS2019-06) introduceres ny funktionalitet som kræver, at anvendere af Beskedfordeleren tager aktivt stilling til, hvor længe beskeder må ligge i kø (indkø / fejlkø) til deres løsning. Når der er taget stilling, kan anvenderne rette tidsfrister til i deres opsætning af Beskedfordeleren.
I forbindelse med idriftsættelsen af releasen sættes standardværdierne i både produktion og ekstern test til:
Dueslag
- 14 dage
Anvendersystemerne kan efterfølgende hæve dette til maksimalt 30 dage
Kopimappe
- 7 dage (allerede gældende)
Anvendersystemerne kan efterfølgende hæve dette til maksimalt 8 dage
Fejlkø
- 7 dage
Anvendersystemerne kan efterfølgende hæve dette til maksimalt 30 dage
Såfremt standardværdien ændres skal dette begrundes. KOMBITs jurister vil løbende vurdere om begrundelser er i overensstemmelse med databeskyttelsesforordningen.
Alle anvendere skal sikre sig, at der IKKE ligger uafhentede beskeder, ældre end 7 dage, inden idriftsættelsen af denne release. Beskeder som overskrider denne frist slettes automatisk ved idriftsættelsen.
Hvis du har spørgsmål til ovenstående, bedes du kontakte din forretningspartner i KDI.