Velbesøgt leverandørmøde om brug af Serviceplatformen

Onsdag den 26. august afholdte KOMBIT leverandørmøde om brug af den fælleskommunale Serviceplatform.

Omkring 70 repræsentanter fra godt 30 forskellige leverandører på det kommunale it-marked var mødt op til mødet, hvor de bidrog med god stemning og stor spørgelyst. Blandt deltagerne var både leverandører, der i dag benytter Serviceplatformen og leverandører, der enten er i test eller overvejer at benytte platformen fremadrettet i kommunale løsninger.

Dagsordenen spændte bredt fra introduktion til den fælleskommunale rammearkitektur ved KL over introduktion til Serviceplatformen og gevinster ved brugen af platformen. Dernæst var der mulighed for at gå i dialog med Serviceplatformens specialister om de konkrete muligheder i platformen samt at få hands-on på løsningen.

Input og spørgsmål fra dagen vil blandt andet blive brugt som inspiration til den videre formidling af Serviceplatformen.

Se præsentation

Se den overordnede præsentation fra mødet her. Sidst i præsentationen finder du også en invitation til deltagelse i KOMBITs referencegrupper.

Har du spørgsmål?

Har du spørgsmål til serviceplatformen? Se hvem du skal kontakte her.

Serviceplatformen har eksisteret siden 2014 og benyttes i dag af over halvdelen af landets kommuner og omkring 30 leverandører af kommunale it-løsninger.