Teknisk dialog om SAPA-projektet giver resultater

KOMBITs projekt Sagsoverblik/ Partskontakt (SAPA) har gennem den seneste måned ført en teknisk dialog med ti leverandører med erfaringer med lignende løsninger.

KOMBITs projekt Sagsoverblik/Partskontakt (SAPA) har gennem den seneste måned ført en teknisk dialog med ti leverandører med erfaringer med lignende løsninger. Det har vi gjort for at indhente viden og erfaringer.

Dialog skal give overblik og viden

Formålet med den tekniske dialog med leverandørerne er at give SAPA-projektet og KOMBIT:

  • inspiration og viden om de tekniske muligheder og udfordringer
  • et billede af de kommercielle barrierer set fra leverandørsiden
  • et overslag over størrelsesordenen af de forventede udviklingsomkostninger
  • et godt grundlag for at planlægge og eksekvere den videre leverandørdialog frem mod udbud.

De 10 leverandører, der foreløbig har deltaget i dialogen er:

  • Accenture
  • CSC
  • EG Kommuneinformation
  • IBM
  • KMD
  • Logica
  • NNIT
  • Systematic
  • Traen
  • Trifork.

Resultater samlet i notat

På baggrund af et oplæg fra KOMBIT har leverandørerne givet uforpligtende input til en mulig løsning for SAPA, herunder anvendte teknologier, udviklingstid samt omkostninger, risici, referencer mv. Oplægget fra KOMBIT er samlet i et notat, som du kan læse ved at klikke på "Alle dokumenter" i spalten til højre.

Der deltog repræsentanter fra KOMBIT og fra Københavns- og Odenses kommunes it-arkitekturafdelinger.

I dokumentet ”KOMBIT SAPA - Resume af leverandørdialog”  har vi samlet et kort resume af de anbefalinger og bemærkninger, som leverandørerne gav udtryk for i den tekniske dialog. Dette dokument finder du også under "Alle dokumenter".