Seks kommuner videregiver erfaringer med digital byggeansøgning

Seks kommuner, som allerede har erfaringer med digitale byggeansøgninger, har samlet deres erfaringer i en rapport. Den kan andre kommuner nu bruge som inspiration i deres arbejde med at klargøre sig til den kommende Byg og Miljø-løsning.

Efter sommerferien går KOMBIT i udbud med løsningen ”Byg og Miljø”. Løsningen vil give borgere og virksomheder mulighed for at ansøge digitalt om byggesager, ansøgninger vedr. fredede bygninger og udvalgte sager på miljøområdet.

Borgere og virksomheder i Gentofte, Gladsaxe, Lyngby-Taarbæk, Rudersdal, Vejle og Aarhus Kommune har i en årrække haft mulighed for digital byggeansøgning via pilotprojektet DOB. Medarbejderne i de seks kommuner har via pilotprojektet fået god erfaring med bl.a. klargøring af data, markedsføring, support, forandringsledelse og samarbejde.

Erfaringer samlet i rapport

KOMBIT og KL har derfor bedt de seks kommuner om at videregive deres erfaringer og anbefalinger til de kommuner, der nu skal i gang med at klargøre sig til ”Byg og Miljø”. De seks kommuners erfaringer fra ”det virkelige liv” nu er samlet i en rapport til inspiration for andre kommuner. Du kan læse rapporten her.

Erfaringerne fra DOB-projektet bliver også brugt i forbindelse med KOMBIT og KL's arbejde med projektet, blandt andet i forbindelse med kravspecifikationsarbejdet og i overvejelserne om markedsføring af løsningen.

Spørgsmål

Hvis du vil vide mere om DOB-kommunernes erfaringer eller har spørgsmål til rapporten, er du velkommen til at kontakte:

Erik Scheldon, Gladsaxe Kommune, mail: byggesag@gladsaxe.dk, tlf. 3957 5900

Thomas Brun, Aarhus Kommune, mail: thb@aarhus.dk, tlf. 8940 2500

Bjarne Falk, Vejle Kommune, mail: bjafa@vejle.dk, tlf. 76 81 22 80

 

Kontakt

Chef for Teknik, Miljø & Borgerservice
3334 9407