Det er hensigten, at både udviklingsforløb samt drift og forvaltning indkøbes via SKI. Med driftsetablering menes derfor, at de tilknyttede test og prøver gennemføres med henblik på at sikre, at løsningen kan gå i forvaltning 1/1 2019.
KOMBIT er meget bevidste om den stramme tidsplan, der lægges op til. Derfor lægger vi også op til mest muligt genbrug af eksisterende infrastruktur og komponenter, eksempelvis genbrug af NemLog-in til adgangsstyring og træk af CPR-oplysninger via Serviceplatformen. Samtidig bør løsningen også holdes enkel med meget få integrationer, således at fx lønindberetning sker via virksomhedens eksisterende lønsystem og ikke via løsningen til Socialt Frikort.
Ordningen med Socialt frikort er en to-årig prøveordning. Første år kan derfor anses som et udviklingsår, hvor løsningen kan tilpasses med nye versioner. Andet år er et evalueringsår, hvor de bagvedliggende myndigheder skal evaluere ordningen. KOMBIT ønsker derfor at modtage et realistisk billede af, hvad der kan leveres 1. januar 2019 samt hvad der kan følge i efterfølgende versioner.
Nej, ikke nødvendigvis. Det er dog forventningen, at løsningen er responsiv, da vi ikke kender brugernes anvendte it-løsninger i form af smartphones, pc mv.
Beskrivelsen kunne tage udgangspunkt i user cases for en bruger, en sagsbehandler og en virksomhed.
Tiden taget i betragtning kunne et svar se således ud: ”Vi foreslår, at det er z, x, og y-komponenter, der genbruges.”
Læs mere: |
Læs mere om Socialt frikort |