KOMBIT på Digitaliseringsmessen 2013

Igen i år er KOMBIT alliancepartner på Digitaliseringsmessen i Odense.

Tid: 

19. september 2013 (Hele dagen)

Sted: 

Odense Congress Center, Ørbækvej 350, 5220 Odense SØ

Målgruppe: 

Politikere, ledere og medarbejdere, der arbejder med og interesserer sig for digitalisering og it.

Igen i år er KOMBIT alliancepartner på Digitaliseringsmessen i Odense, som arrangeres af KL, KITA og Borgerservice Danmark. Messen er et godt forum for ny viden om løsninger inden for offentlig digitalisering.Vi glæder os til at få nogle spændende samtaler om digitalisering og muligheder for kvalitetsløft og effektiviseringer gennem it.

På KOMBITs område på messen vil der være forskellige stande, hvor du kan møde vores mange projekter. Ligesom de foregående år vil KOMBIT også have en scene på messen, hvor der hele dagen vil være spændende og relevante indlæg om en række perspektiver af digitalisering og KOMBITs projekter. Programmet for KOMBITs scene vil blive offentliggjort medio august.

Om Digitaliseringsmessen

Messen har været afholdt med succes siden 2009 og tiltrak i 2012 næsten 1.800 deltagere fra 98 danske kommuner, en række statslige institutioner og over 80 private leverandører.

Den årligt tilbagevendende messe understøtter det fællesoffentlige mål om øget digital kommunikation ved at sætte fokus på digitale løsninger og effektiviseringsmuligheder i kommunerne. Messen er platform for videndeling mellem leverandører, udviklere og chefer, ledere og medarbejdere i kommunerne.

Program: KOMBIT scene

 KL. 10.30-11.00

KOMBITs PROJEKTER FAVNER BREDT
v/Thomas Rysgaard Christiansen og Peter Egelund
Konkurrenceudsættelsen af KMD’s monopolsystemer er i gang og en rækkeaf KOMBITs projekter er ved at være klar til udbud. KOMBIT beskæftiger sig naturligvis også med en lang række andre it-projekter, hvor vi bl.a. i samarbejde med leverandørerne og arbejder med videreudvikling af DUBU og FLIS – og Byg og Miljø går snart i luften med en løsning.

 KL. 11.10-11.35

ORGANISATORISK FORANKRING I KOMMUNERNE
v/Flemming Engstrøm og Nils Rosted
Konkurrenceudsættelsen af KMD’s fagsystemer afstedkommer et paradigmeskifte i det kommunale it-marked, som vil få indflydelse på kommunernes lokale it-organisering. Kommunerne står således overfor en udfordring, når de mange nye løsninger skal implementeres. KOMBITs drejebog for monopolbrud skal støtte kommunerne i processen – og samtidig har KOMBIT etableret en ny specialistfunktion, der skal fokusere på den gode implementering i kommunerne.

 KL. 11.45-12.10

SAPA – DET NÆSTE SKRIDT
v/Kenneth Møller Johansen
SAPA er KOMBITs kommende alternativ til KMD Sag og er snart klar til udbudsprocessen. Kom og hør, hvilken betydning det har for dig som kommune eller kommunal it-leverandør, og hvad der kommer til at ske i de kommende måneder.

 KL. 12.20-12.45

SERVICEPLATFORMEN OG STØTTESYSTEMERNE
v/Michel Sassene
Støttesystemerne i Rammearkitekturen  er nødvendige for at konkurrenceudsætte monopolsystemerne. De tværgående støttesystemer skal it-understøtte fælles forretningsservices i kommunen. Sammen med Serviceplatformen, der giver enklere adgang til services med data og funktionalitet, er de en vigtig del af infrastrukturen i kommunernes fremtidige it-landskab.

 KL. 13.35-14.10

KOMMUNERNES YDELSESSYSTEM I HØRING
v/Mikael Bay Skilbreid
Med Kommunernes Ydelsessystem etablerer KOMBIT en fælleskommunal it-understøttelse af kontanthjælpsområdet som afløser for KMD Aktiv. Projektet er ved at færdiggøre udbudsmaterialet, som har været i kommunal høring. Hør mere om resultatet af høringsprocessen og den kommunale involvering fremover.

 KL. 14.20-14.45

ARBEJDET MED KOMMUNERNES SYGEDAG- PENGESYSTEM
v/Ulrik Røhl og Mette Schwebs,
Kommunernes Sygedagpengesystem bliver en fælleskommunal løsning, der kan understøtte sagsbehandlingen  på sygedagpengeområdet og bliver en moderne afløser for KMD Dagpenge. Kom og hør om forretningsprocesserne for systemet og ambitionerne med projektet.

 KL. 14.55-15.20

OBLIGATORISK  DIGITAL SELVBETJENING
v/Vibeke Normann
Obligatorisk digital selvbetjening stiller krav til, at kommunerne leverer de bedste digitale selvbetjeningsløsninger. Bølge 2 går i luften 1/12 2013, og Bølge 3 er en del af Økonomiaftalen for 2014. Vi fortæller om bølgeplanen og hvordan KL og KOMBIT kan understøtte kommunerne med implementeringen af den.

 KL. 15.30-15.55

FLIS – FOKUS PÅ DATAVALIDERING
v/Thomas Mørk Glintborg
FLIS samler kommunale data og nøgletal og skal gøre det lettere for kommunerne at benchmarke ledelsesinformation. I den nyeste version af FLIS er der arbejdet intensivt med datakvaliteten. Kom og hør om videreudviklingen af FLIS og hvordan vi arbejder.