Effektiv Digital Selvbetjening - Temadag om gevinstrealisering

Vi sætter fokus på gevinstrealisering, bølge 3 og integration til borger.dk

Tid: 

27. august 2013 (Hele dagen)

Sted: 

D. 27. august på Uddannelsescentret, Mosegårdsvej 2, 7000 Fredericia

D. 5. september i KL-huset, Weidekampsgade 10, 2300 København S

Målgruppe: 

Medarbejdere der arbejder med implementering af selvbetjeningsløsninger i bølge 2

Tilmelding: 

Ikke længere mulig.
Program

Hvis selvbetjeningsløsninger ikke fører til ændrede arbejdsgange og evt. ændret organisering i kommunen, og til ændret adfærd hos borgerne, har de ingen egentlig effekt.

Realisering af gevinster sker både på budget, på mål og ikke mindst i den konkrete opgavevaretagelse.På den ene side er det ikke så svært, på den anden side er erfaringen, at der er stor forskel på de enkelte kommuners evne til at høste gevinsterne.

På mødet sætter vi fokus på, hvordan man som kommune kan få succes med at høste gevinsterne i forbindelse med implementeringen af selvbetjeningsløsninger.
Netværksmøderne vil desuden fungere som optakt til to gevinstrealiseringsforløb med interesserede kommuner. I forløbene skal kommunerne arbejde konkret med gevinsterne ved selvbetjeningsløsningerne til 'Udlån/udleje af lokaler' og 'Kropsbårne hjælpemidler'. Læs mere om forløbene her.

Netværksmødet afsluttes med en orientering om indholdet i bølge 3, efter at opgaveområderne for obligatorisk digitalisering pr. 01.12.14 blev fastlagt i Økonomiaftalen, samt et oplæg fra Digitaliseringsstyrelsen om integrationen af de digitale løsninger til borger.dk.

Se programmet her.